2002. szeptembertõl Budapest ÕSZI CSEMEGÉK
A BKV Rt. 2002. szeptemberétõl év végéig az alábbi forgalmi változásokat tervezi:
      A nyárról õszre áthúzódó felújítási munkálatok:
• [A Bartók Béla út és a Móricz Zsigmond körtér felújítása (szeptember 22-ig)]
• [A Róbert Károly körúti felüljáró felújítása (szeptember 22-ig)]

A BKV Rt. 2002. szeptemberétõl az alábbi forgalmi változásokat tervezi:

      2002. szeptember 2-án megszüntetik a Tétény-2 jelzésõ gyorsjáratot, ezüst-kék színû Ik. 280-as jármûparkja a Tétény-busz jelenlegi Ik. 415-ös jármûveit váltja fel. A napjainkban már ágról szakadt, volt márkavédjegyes Ik. 415-ös autóbuszok a 105-ös viszonylaton közlekednek majdan tovább késõbbiekben az AVM irányítása alatt.
      Szintén 2002. augusztus 30-án utazhatsz utoljára a Sasad-buszon is, melynek a Bartók Béla út felújítása után is lett volna szerepe dél-Buda tömegközlekedésében.
      2002. szeptember 7-tõl megkezdõdik a 69-es villamos külsõ szakaszának (Bánkút utca) felújítása, alkalmassá tétele a TW6000-es típusú jármûvekkel való közlekedésre. Ez idõszak alatt a 69-es villamosok csak Mexikói út – Mézeskalács tér között közlekednek, Mézeskalács tér – Újpalota, Erdõkerülõ utca között villamospótló autóbuszok közlekednek.
      2002. szeptember 2-tól Gyál önkormányzatának megbízásából új autóbusz viszonylat indul 294-es jelzéssel Pestszentimre, Központtól Gyálra.
      2002. szeptember 7-én és 8-án karbantartás miatt a 72-es trolibuszok helyett teljes vonalukon autóbuszok közlekednek.
      A Bartók Béla úti villamospálya átadást követõen (a Móricz Zsigmond körtér még nem lesz kész) a 18-as villamosok átmenetileg Szent János Kórháztól Albertfalva kitérõ helyett Etele tér, Kelenföldi pályaudvarig közlekednek.
      2002. szeptember 14-re virradó éjszaka új autóbuszviszonylattal bõvült Budapest éjszakai hálózata. A 40É jelzésû viszonylat járatai minden éjjel 0:00-kor és 1:00-kor indulnak a Móricz Zsigmond körtérrõl, valamint 0:30-kor és 1:30-kor a Budaörsi lakóteleptõl a hétvégi 40-es útvonalán. Bõvebben az [éjszakai oldalakon...]
      2002. szeptember 21-én és 22-én üzemkezdettõl üzemzárásig az Észak-déli metró – a felépítmény szigetelésének szokásos, éves felújítása miatt – Kõbánya-Kispest végállomás és Határ út állomás között nem közlekdik, helyette metrópótló autóbuszokkal utazhatsz.
      Mégsem vonták össze 2002. szeptember 23-án a 32-es és gyors 32-es viszonylatokat. A tervek szerint gyors 32-es jelzéssel Kõbánya, Városközpont és Árpád-híd, Metróállomás között közlekedett volna. Az így képzett új viszonylat szinte az összes megállóhelyet érinti. Addig, szeptember 2-tól 22-ig csak az alap, a „fekete” 32-es közlekdik picit sûrûbb követési idõközzel.
  Ehelyett: 2002. szeptember 23-tól továbbra sem közlekedik a gyors 32-es viszonylat, de visszaállították az alap 32-es normál munkanapi menetrendjét. A jelek szerint a gyors 32-es viszonylatot megszüntették.
      2002. szeptember 28-án 13:00-tól 29-én, üzemzárásig a Csepeli HÉV vonalán útátjárókat javítanak, ezért ezen idõszakban teljes vonali vágányzárat rendelnek el. Ellentétben a márkavédjegyes szellemiséggel, pótlásáról csak a szokásos módon gondoskodnak: HÉV-pótló autóbuszok közlekednek Boráros tér – Csepel, Szent Imre tér között. A kisebb forgalmú szakaszon, Szent Imre tér – Csepel végállomás között a 38A és 138-as autóbuszokat veheted igénybe.
      2002. szeptember 30-tól a nagy utazási igények (és a ritka követés, és a közelgõ választások) miatt a Rákoskeresztúr, városközpont – Pécel, Kun József utca között közlekedõ 69-es autóbuszviszonylat eddigi jármûveit Ik.280-as (csuklós) autóbuszokra cserélik. Érdekességként megemlítendõ, hogy a megállóhelyek nem alkalmasak csuklós autóbuszok biztonságos utascseréjére, ezért az autóbuszok negyedik ajtaja nem használható, azokat feltûnõen rögzítik.
      2002. szeptember 30-tól további kocsikiadási változások is várhatók a Pesti Autóbusz Igazgatóság telephelyein (Cinkota, Délpest):
      A 85-ös autóbuszokat csak Cinkota, a gyors 85-ösöket pedig csak Délpest telephely fogja üzemeltetni. A (fekete) 96-os viszonylatra pedig Ik. 260-as (szóló) autóbuszokat vezényelnek (de eggyel többet csúcsidõszakban, bár így is jelentõs a mennyiségi csökkentés!!!).
       2002. október 1-én a BKV Rt. Budaörs Önkormányzatának megbízásából új, regionális autóbuszviszonylatot indít Budaörs-busz néven Budaörsi lakóteleptõl Kamaraerdõig, érintve a környéki város fontosabb létesítményeit.
   2002. október 7-tõl november 11-ig a Fogaskerekû Vasút megállóhelyeinek peronjait felújítják. A felújítás ideje alatt a vonatforgalmat fenntartják, csak idõszakosan némelyik peront lezárják. Kérlek, tekintsd meg a [részletes ütemtervet]!
  2002. október 15-én közlekedik utoljára a 2002. április 2-án a Kosztolányi Dezsõ tér és Törökbálint, Cora áruház között indult [Cora-busz]. A megrendelõ (a bevásárlóközpont) nem kívánja tovább finanszírozni e viszonylat üzemeltetését.
  2002. október 17-tõl a felújított Bánkút utcai villamospályán újra közlekednek a 69-es villamosok. A friss pályán e napon típuscsere is lesz: a korábbi pótkocsis UV szerelvények helyett TW6000-es villamosok fognak közlekedni. 
Az átadást megelõzi három hétvégén át tartó teljes vágányzár a Nagy Lajos király útja és Újpalota között. 
  2002. szeptember 27-29, október 4-6, 11-13-ig a forgalmi nrend az alábbiak szerint alakul: a 62-es villamosok: pénteken, este 19:30-tól üzemzárásig, valamint szombaton teljes üzemidõben Mázsa tér – Mexikói út között közlekednek, a 69-es villamosok pedig pénteken 19:45-tõl vasárnap üzemzárásig egyáltalán nem közlekednek. Pótlásuk: pénteken 20:00-tól üzemzárásig, valamint szombaton és vasárnap teljes üzemidõben a 69V jelzésû villamospótló autóbuszok hosszabb vonalon, Mexikói út – Újpalota, Erdõkerülõ utca között közlekednek.
  2002. október 12-én és 13-án a Gödöllõi HÉV vonalán a vágányokat és a felsõvezetéket karbantartják. 
Emiatt 12-én, szombaton üzemkezdettõl 20:00-ig a vonatok csak Cinkota és Gödöllõ, illetve Cinkota és Csömör állomások között közlekdnek, a fennmaradó vonalszakaszokon a HÉV vonatokat autóbuszokkal pótolják az alábbi viszonylatokban:
Örs vezér tere – Cinkota; 20 percenként; járatonként 1-3 db. Ik.435.
12-én, szombaton 20:00-tól üzemzárásig és 13-án, vasárnap teljes üzemidõben a vonatok csak Kerepes és Gödöllõ, illetve Cinkota és Csömör állomások között közlekdnek, a fennmaradó vonalszakaszokon a HÉV vonatokat autóbuszokkal pótolják az alábbi viszonylatokban:
Örs vezér tere – Cinkota; 20 percenként; járatonként 1-2 db. Ik.435,
Örs vezér tere – Kerepes; 40 percenként; járatonként 1 db. Ik.435.
      2002. október 26-án és 27-én felsõvezeték-karbantartás és a Pannónia telepi kitérõ eltávolítása miatt a Szentendrei HÉV Békásmegyer és Szentendre között NEM közlekedik. Helyette HÉV-pótló autóbuszok közlekednek az alábbi megállóhelyek érintésével: 
Vonalvezetés
Békásmegyer – Szentendre irányban Szentendre – Békásmegyer irányban
Menetidõ Megállóhelyek Menetidõ Megállóhelyek
  BÉKÁSMEGYER, HÉV-ÁLOMÁS (143, 186 busz)   SZENTENDRE HÉV-ÁLOMÁS (Volánbusz pu.)
  BUDAKALÁSZ (Budai út 64, templom elõtt)   SZENTENDRE, EGYETEM (Volánbusz mh.)
  BUDAKALÁSZ, LENFONÓGYÁR (Budai út 12.)   SZENTENDRE, PAPÍRGYÁR (Volánbusz mh.)
  SZENT ISTVÁN TELEP (Pomázi út 30)   POMÁZ, VOLÁNBUSZ PU.
  POMÁZ, VOLÁNBUSZ PU.   SZENT ISTVÁN TELEP (Pomázi út 21)
  SZENTENDRE, PAPÍRGYÁR (Volánbusz mh.)   BUDAKALÁSZ, LENFONÓGYÁR (Pomázi út 1.)
  SZENTENDRE, EGYETEM (Volánbusz mh.)   BUDAKALÁSZ (Budai út 67)
  SZENTENDRE HÉV-ÁLOMÁS (Volánbusz pu.)   BÉKÁSMEGYER, HÉV-ÁLOMÁS (143, 186 busz)
A vágányzári [HÉV menetrend], és a [HÉV-pótló autóbusz menetrendje]
   !!! ELHALASZTVA !!! 2002. november 1-tõl lényegében változatlan menetrenddel, a Gellért-hegyi 27-es autóbusz tagjává válik a Márkavédjegyes jármű márkavédjegyes csapatnak. !!! ELHALASZTVA !!!
      2002. november 1-tõl a Hungexpo Rt-vel történt egyeztetés után az Expo-busz megszûnik márkavédjegyesnek lenni, lekerül róla a Márkavédjegyes jármű jelvény. Rendezvények idején továbbra is a Hungexpo Rt. megrendelésére csuklós autóbuszokkal és sûrítve közlekedik. Rendezvény-mentes idõszakban az 1 db. délpesti Ik.412-es autóbuszt 1 db. cinkotai Ik.260-as váltja fel. A 412-es a 67-es viszonylatra kerül, csúcsidõszakban sûrítve azt. 
   2002. november 4-tõl a dél-budai 3-as autóbuszviszonylat munkanapokon a reggeli és délutáni csúcsidõszakban néhány menetet teljesít az újonnan épült nagytétényi Harbor-parkba, 3A jelzéssel. Útvonala Nagytétény, MÁV-állomásig megegyezik a 3-aséval. Menetrendek: [3-as munkanapi], [3A munkanapi].
    2002. november 9-én, 10-én, 16-án és 17-én (egymást követõ két hétvége) a Milleniumi Földalatti Vasúton karbantartási munkálatokat végeznek, ezért a FAV járatai csak Mexikói út – Oktogon között közlekednek az [alábbi menetrend szerint]. Deák Ferenc tér – Oktogon között autóbuszok közlekednek az [alábbi menetrend szerint], Ik.260-as, szóló autóbuszokkal. Oktogon, ideiglenes végállomáson a FAV járatai a Vörösmarty tér irányú megállóhelyrõl (északi oldal) indulnak Mexikói út felé, áttérve az átkötésen. Ezért a FAV-pótló autóbuszok végállomása is a forduló után lesz. Vörösmarty tér végállomás és Deák Ferenc tér között a pótlás megoldhatatlan.
    2002. december 1-tõl szintén lehull a Márkavédjegyes jármű matrica átmenetileg a gyors 23-as, márkavédjegyes viszonylatról, ezüstös Ik. 280-as jármûvei a gyors 54-es viszonyaltra kerülnek. Helyüket a Fok-gyem kijelzõ és elektronikus jegykezelõkészülék-mentes, táblás ezüstnyilak foglalják el (BPI-785, 788, 812, 842, 843).
     2002. november 23-án, szombaton 14:00-tól üzemzárásig, valamint november 24-én teljes üzemidõben az alábbi villamosüzemû viszonylatokon rendeltek el vágányzárat:
4-es és 6-os villamos: 
     2002. november 23-án üzemkezdettõl 14:00-ig a villamosok 4-6-os jelzéssel csak Moszkva tér végállomás és Blaha Lujza tér között közlekedik, pótlóbuszok pedig 4-6V jelzéssel Oktogon – Lágymányosi lakótelep – Móricz Zsigmond körtér között. 
     2002. november 24-én teljes üzemidõben4-6V pótlóbuszok közlekednek a villamosok helyett teljes vonalon: Moszkva tér – Lágymányosi lakótelep – Móricz Zsigmond körtér között.
81-es és 82-es trolibuszok
     2002. november 23-án üzemkezdettõl 14:00-ig, és november 24-én teljes üzemidõben a trolibuszok helyett teljes vonalukon pótlóbuszok közlekednek.
T5C5K
     2002. november 23-án kezdi meg nyíltvonali próbafutását az elsõ két korszerûsített, T5C5K típusú villamos motorkocsi.
Néhány információ a próbajáratokról (idézet a BKV Rt. idevágó Forgalmi Szolgálati Utasításából):
      2002. november 23-án, szombaton 13.00 órától 25-én, hétfõn 6.00 óráig a két kocsi (4314., 4333 psz.) szólóban közlekedik Örs vezér tere és Gubacsi út között. Örs vezér terén a visszafogó váltót használva minden esetben beállnak a VJSZ Kft. telepére a kocsik megfordítása céljából. (áthaladva a VJSz. Kft-n, a Metro fehér úti telepének fordítókorongján fordítják õket vissza – a szerk.)
      2002. november 26-án, keddtõl minden nap 8:30 és 14:00 között a 28-as, 37-es vonalon közlekedik csatolva, reggel kisívû kiállással a Fehér úti teleprõl, 13:00 és 14:00 között az Örs vezér téri visszafogó váltó használatával beállás a Fehér úti telepre. 
18:00-tól 6:00-ig Örs vezér tere és Gubacsi út között közlekedik a szerelvény az Örs vezér téri visszafogó váltó használatával, reggel a Fehér úti VJSz. telepre áll be. 
A telephelyrõl történõ indulás elõtt a Fõdiszpécser Szakszolgálattól minden esetben engedélyt kell kérni.
A próbafutás idõtartama elõre láthatólag egy hónap. 
      2002. negyedik negyedévében, vagy 2003. elején a BKV Rt. várhatóan – az eljövendõ „nagy” metrópótlás (kelet-nyugati) miatt – a miskolci MVKRt. a forgalomból idén kivont Ik.280-as autóbuszaiból vásárolni szándékozik. Idézve jármûállományi oldalamról imhol az autóbuszok jegyzéke, amelyeket hamarosan Budapest útjain láthatod:
Típus MKV / MVKRt BKV Rt.
Álományba vétel Állományból törlés Álományba vétel Forgalmi rendszám Azonosító szám Telephely Megjegyzés
Ik.280.15 1987.05.08 2002.10.28 2002.11.14 AKD-657 657 Délpest  
Ik.280.15 1987.05.08 még állományban   AKD-664 664 Délpest  
Ik.280.15 1987.05.08 2002.04.29   AKD-665 665 Délpest  
Ik.280.15 1987.05.08 2002.10.28   AKD-666 666 Délpest  
Ik.280.15 1985.12.20 2002.05.31   AKD-693 693 Délpest  
Ik.280.15 1986.07.03 2002.05.22 2002.11.14 AKD-699 699 Délpest  
Ik.280.15 1986.07.03 2002.04.30 2002.11.14 AKD-703 703 Délpest  
Ik.280.15 1986.07.03 2002.06.10 2002.11.14 AKD-704 704 Délpest  
Ik.280.15 1986.07.03 2002.10.28   AKD-708 708 Délpest  
Ik.280.15 1986.07.03 2002.05.09   AKD-710 710 Délpest  
Ik.280.15 1986.07.03 2002.09.20 2002.11.14 AKD-711 711 Délpest  
Ik.280.15 1986.07.03 2002.04.30   AKD-712 712 Délpest  
Ik.280.15 1986.07.03 2002.09.20 2002.11.14 AKD-713 713 Délpest  
Ik.280.15 1987.06.02 2002.09.12 2002.11.14 AKD-716 716 Délpest  
Ik.280.15 1987.06.02 2002.05.30   AKD-718 718 Délpest  
Ik.280.15 1987.06.02 2002.05.30   AKD-720 720 Délpest  
Ik.280.15 1987.06.02 2002.09.18 2002.11.14 AKD-721 721 Délpest  
     Forrás: [Jármûállományi oldalak]
      A honosításon, kormánymû-cserén átesett és kommunikációs rendszerrel (AVM vagy DIR) felszerelt kocsik (a tervek szerint eredeti, miskolci AKD-s rendszámmal) a Pesti Autóbusz Üzemigazgatóság Délpest telephelyének állományát képzik majd.

folyt. köv...

IDEVÁGÓ OLDALAK
• [A Bartók Béla út felújítása (Budapest)]
• [Nyári csemegék (Budapest)]
<< Elõzõ hír
Következõ hír >>

Legutóbbi hírek: 2002. december 3-án