HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB • HÍREK-BESZÁMOLÓK • HBWEB
www.pcnetsol.com
www.hbweb.hu
HBWEB CÍMLAP » 
HÍREK-BESZÁMOLÓK CÍMLAP » 

Tisztelt Olvasóm, kedves Barátom!

Korszakváltás Debrecenben

   Mint arról korábbi cikkemben írtam, Debrecen városa gyökeresen átszervezte a helyi autóbuszközlekedését. Egyetlen „varázsütéssel” a Cívis város teljes autóbuszflottáját kicserélték.

   Létrehozta a városi önkormányzat a Cívis Busz Konzorciumot, amelytől megrendeli a rendelkezésre állást, azaz, hogy a meghirdetett járatokat adott kapacitású és paraméterű járművekkel teljesítsék. 
A Konzorcium megrendeli a lebonyolítást a DKV-tól, aki saját járművezetőivel teljesíti a járatokat. 
A járműveket pedig az Inter Tan-Ker Zrt. biztosítja üzemkészen, kiszerelve. 

   E célból az Inter Tan-Ker Zrt. magántőke bevonásával beszerzett 100 db szóló Alfa Cívis 12-es és 40 db csuklós, Alfa Cívis 18-as (Volvo 7700A) típusú autóbuszt. A járműveket Euro 5-ös szabványnak megfelelő motor hajtja.

» RÉSZLETES JÁRMŰÁLLOMÁNYI ADATOK«
   A 2009. július 1-i kezdésre a 100 szóló autóbuszból 84 db, valamint mind a 40 db csuklós autóbusz csatasorba állt. Az autóbuszokat – a forgalomba állástól függetlenül – egységesen 2009. június 30-án vették állományba. 
A csuklós autóbuszok darabszáma a szeptemberi iskolakezdésnél már nem lesz elegendő, ezért a 2-es villamos átadásáig az Alfabusz Kft. (a tervek szerint) 10 db használt, de felújított, Genfből származó Volvo 7000A típusú autóbuszt bocsájt Debrecen rendelkezésére.

A hálózat átalakítása
A viszonylatszám-egyezés elkerülése végett az alábbi autóbuszviszonylatokat átszámozzák: 
1 » 41; 1Y » 41Y; 2 » 42; 3 » 43; 4 » 44; 4Y » 44Y; 5 » 45; 7 » 47; 8 » 48; 9 » 49.
Az 1 és 9 közötti vonalszámokat a kötöttpályás villamos járatok (villamos, trolibusz) jelzésére használják.
   Továbbá: 
17F » 46, meghosszabbítva az Inter Tan-Ker Zrt-ig; 
Összevonták az alábbi vonalakat:
23+40 » 23: Nyugati Ipari Park - Bem tér - Campus - Júlia-telep 
25, 25Y+27 » 25, 25Y: Nyugati Ipari Park - Bem tér - Campus - Júlia-telep 
A 28-as a józsai vonalakkal lett összevonva (34, 35, 35Y, 36). Valamennyi a Dobozi lakóteleptől indul. 
Értelemszerűen a hétvégi, rövidített józsai vonalak (34A, 35A, 36A) helyett is a meghosszabbítottak üzemelnek. 
A Józsa helyi járat helyett a 34-es közlekedik meghosszabbított vonalon.

Utastájékoztatás

   A járműveket üzemeltető Inter Tan-Ker Zrt. biztosítja a megállóhelyi és a fedélzeti utastájékoztató berendezéseket. GPS alapú járműkövetés és erre épülő diszpécserszolgálat kiépítése folyamatban van, addig a klasszikus csomóponti menetirányítás vezényli a járatokat, valamint a járművek egy része még iránytáblákkal közlekedik. 
Több megállóhelyet átneveztek, helyi hírességek, nevezetességek nevét viselik, erősítve ezzel is a városi összetartozást, a hagyományok ápolását.
A jegykezelő készülékbe már beleépítették az elektronikus jegykezelési funkció előkészítését is.

A Hajdú Volán

   2009. június 30-án, üzemzárással a Hajdú Volán Debrecen, helyi ágazata megszűnt, a járműparkját szétosztják: a helyközi flottát gyarapítják, átadják más Volán-társaságoknak, illetve selejtezik. 

HBweb • 2009. július 11.
Kapcsolódó oldalak:
FG07031 (Alfa Cívis 12 autóbuszok)   / HBweb Fotogaléria
FG07032 (Alfa Cívis 18 autóbuszok)   / HBweb Fotogaléria
A hálózat változása / DKV.Hu
Autóbuszmenetrend / DKV.Hu
Utastájékoztatás / Inter Tan-Ker.Hu


E-mail
Közreműködésed és megtisztelő figyelmed köszönöm!
HBweb.hu | balint.cyberhungary.net
Az oldalt Hajtó Bálint készítette
© 2009 • HBweb.hu || balint.cyberhungary.net || PCNetsol.com