Tisztelt Olvasóm, kedves
Barátom!
Korszakváltás
Debrecenben
Mint arról korábbi cikkemben írtam, Debrecen városa gyökeresen átszervezte
a helyi autóbuszközlekedését. Egyetlen „varázsütéssel” a Cívis város teljes
autóbuszflottáját kicserélték.
Létrehozta a városi önkormányzat a Cívis Busz Konzorciumot, amelytől megrendeli
a rendelkezésre állást, azaz, hogy a meghirdetett járatokat adott kapacitású
és paraméterű járművekkel teljesítsék.
A Konzorcium
megrendeli a lebonyolítást a DKV-tól, aki saját járművezetőivel teljesíti
a járatokat.
A járműveket
pedig az Inter Tan-Ker Zrt. biztosítja üzemkészen, kiszerelve.
E célból az Inter Tan-Ker Zrt. magántőke bevonásával beszerzett 100 db
szóló Alfa Cívis 12-es és 40 db csuklós, Alfa Cívis 18-as (Volvo 7700A)
típusú autóbuszt. A járműveket Euro 5-ös szabványnak megfelelő motor hajtja.
»
RÉSZLETES JÁRMŰÁLLOMÁNYI ADATOK«
A 2009. július 1-i kezdésre a 100 szóló autóbuszból 84 db, valamint mind
a 40 db csuklós autóbusz csatasorba állt. Az autóbuszokat – a forgalomba
állástól függetlenül – egységesen 2009. június 30-án vették állományba.
A csuklós
autóbuszok darabszáma a szeptemberi iskolakezdésnél már nem lesz elegendő,
ezért a 2-es villamos átadásáig az Alfabusz Kft. (a tervek szerint) 10
db használt, de felújított, Genfből származó Volvo 7000A típusú autóbuszt
bocsájt Debrecen rendelkezésére.
A hálózat
átalakítása
A viszonylatszám-egyezés
elkerülése végett az alábbi autóbuszviszonylatokat átszámozzák:
1 » 41;
1Y » 41Y; 2 » 42; 3 » 43; 4 » 44; 4Y » 44Y; 5 » 45; 7 » 47; 8 » 48; 9 »
49.
Az 1 és
9 közötti vonalszámokat a kötöttpályás villamos járatok (villamos, trolibusz)
jelzésére használják.
Továbbá:
17F » 46,
meghosszabbítva az Inter Tan-Ker Zrt-ig;
Összevonták
az alábbi vonalakat:
23+40 »
23: Nyugati Ipari Park - Bem tér - Campus - Júlia-telep
25, 25Y+27
» 25, 25Y: Nyugati Ipari Park - Bem tér - Campus - Júlia-telep
A 28-as
a józsai vonalakkal lett összevonva (34, 35, 35Y, 36). Valamennyi a Dobozi
lakóteleptől indul.
Értelemszerűen
a hétvégi, rövidített józsai vonalak (34A, 35A, 36A) helyett is a meghosszabbítottak
üzemelnek.
A Józsa
helyi járat helyett a 34-es közlekedik meghosszabbított vonalon.
Utastájékoztatás
A járműveket üzemeltető Inter Tan-Ker Zrt. biztosítja a megállóhelyi és
a fedélzeti utastájékoztató berendezéseket. GPS alapú járműkövetés és erre
épülő diszpécserszolgálat kiépítése folyamatban van, addig a klasszikus
csomóponti menetirányítás vezényli a járatokat, valamint a járművek egy
része még iránytáblákkal közlekedik.
Több megállóhelyet
átneveztek, helyi hírességek, nevezetességek nevét viselik, erősítve ezzel
is a városi összetartozást, a hagyományok ápolását.
A jegykezelő
készülékbe már beleépítették az elektronikus jegykezelési funkció előkészítését
is.
A Hajdú Volán
2009. június 30-án, üzemzárással a Hajdú Volán Debrecen, helyi ágazata
megszűnt, a járműparkját szétosztják: a helyközi flottát gyarapítják, átadják
más Volán-társaságoknak, illetve selejtezik.
 
HBweb
• 2009. július 11.
Kapcsolódó oldalak:
• FG07031
(Alfa Cívis 12 autóbuszok) / HBweb Fotogaléria
• FG07032
(Alfa Cívis 18 autóbuszok) / HBweb Fotogaléria
• A
hálózat változása / DKV.Hu
• Autóbuszmenetrend
/ DKV.Hu
• Utastájékoztatás
/ Inter Tan-Ker.Hu
|